четвртак, 2. јул 2009.

Nasilje

U subotu sam bila na seminaru na kojem je glavna tema bilo nasilje a koji je deo šireg projekta za školu bez nasilja. Danas je četvrtak a ja sam još pod utiskom te radionice.
Bilo je teških ličnih primera,bilo je i  izmišljenih ali sasvim realnih scenarija i tuđih priča. Želela sam da još u subotu uveče pišem o nekim drugim temama, ali nisam mogla. Nisam imala inspiraciju. Svest o prisutnosti nasilja u okruženju u kojem živim, bolna činjenica da se to dešava ljudima koje poznajem, uvid da živimo u vreme u kojem je takav način odnosa među ljudima gotovo svakodnevan mi se postavio kao prioritet nad svim ostalim mislima.
Svako nasilje ostavlja trag, čak i kad nas dotakne izdaleka. Ostavlja trag na svakome, bez obzira da li smo u ulozi nasilnika, žrtve ili posmatrača. Kad je nasilje u pitanju nema jačih i slabijih. Nema pobeđenih i poraženih. Onog trenutka kad do nasilja dođe, u tom trenutku su svi poraženi.
Važno je prihvatiti da se deca, tinejdžeri kao i odrasli ljudi ponekad ponašaju nasilnički jedni prema drugima. I isto je tako važno da pogledamo u sebe i da iscelimo one delove naših ličnosti koji su bili u dodiru sa nasiljem. A onda da izađemo napolje i da drugima koji su u tom vrtlogu i ne vide izlaz pružimo ruku i ukažemo na druge mogućnosti. 
 
 

3 коментара:

  1. Анониман22. јул 2009. 12:35

    Pa najbolje je otvoriti temu:EMPATIJA.Upravo se radi o tome,koliko smo sposobni da se uzivimo u situaciju i u osjecanja drugih ljudi?
    Mila moja,vremena su teska za mnoge ljude,izgubljene su vrijednosti,za vecinu je danas samo vazan novac i kako ga zaraditi i opstati u ovom surovom svijetu.Prijateljstva vise nisu kao nekada,sve je "povrsno" i kratkog vijeka i ljudi su puno usamljeni i plasljivi.Ah,imala bih ja puno,ali drugi put.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман22. јул 2009. 12:38

    Ovo je bilo namjenjeno za temu "Privatnost i bliskost".Izvini,ako mozes da prebacis ovaj komentar bilo bi dobro.

    ОдговориИзбриши
  3. Bolje prebaci ti na copy/paste. Ako ih ja prebacim pisace kao da su od mene.

    ОдговориИзбриши